Strona główna O ODDZIALE Polityka jakości

POLITYKA JAKOŚCI ICiMB



Dewizą działania Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych jest spełnienie wymagań i potrzeb środowiska naukowego i przemysłowego. Jednostki organizacyjne Instytutu w zależności od profilu działalności spełniają wymagania dotyczące systemów zarządzania, zgodnie z obowiązującymi w obszarze ich funkcjonowania normami:

  • PN-EN ISO 9001 dla Zakładów Doświadczalnych oraz Działów Wspomagających,
  • PN-EN ISO 9001 i PN-EN ISO 13485 dla Zakładu Technologii Ceramik,
  • PN-EN ISO/IEC 17025 dla Laboratoriów Badawczych,
  • PN-EN ISO/IEC 17065 dla Jednostek Certyfikujących.

Instytut jako Jednostka Notyfikowana i Jednostka Oceny Technicznej spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011.


Nasze cele strategiczne to:

  • utrzymanie wiodącej roli w dostarczaniu profesjonalnych usług oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych naszym partnerom;
  • prowadzenie działalności na poziomie umożliwiającym osiągnięcie wysokiej jakości świadczonych usług;
  • osiąganie pełnego zaufania Klientów do jakości, obiektywności i profesjonalności wykonywanych działań;
  • zapewnienie niezależności, bezstronności i poufności wykonywanych działań na wszystkich poziomach funkcjonowania Instytutu;
  • ciągłe doskonalenie metod, narzędzi, skuteczności systemów zarządzania i kompetencji pracowników;
  • kształtowanie w każdym pracowniku świadomości i odpowiedzialności za jakość wykonywanej pracy.


Cele strategiczne Instytut realizuje poprzez:

  • realizację zadań w sposób kompetentny, bezstronny, z zachowaniem poufności uzyskanych rezultatów, zgodnie z ustaleniami zawartymi w Księgach Jakości, procedurach oraz ogólnych zasadach etyki zawodowej;
  • wzbogacenie infrastruktury Instytutu o nowoczesne urządzenia pomiarowo-badawcze oraz wyposażenie pomocnicze, w celu rozszerzenia możliwości badawczych;
  • ciągłe monitorowanie potrzeb i oczekiwań Klientów;
  • rozszerzanie oferty objętej akredytacją w laboratoriach badawczych;
  • zatrudnienie personelu o wysokich kwalifikacjach oraz stałe podnoszenie kompetencji pracowników;
  • właściwe procesy komunikacyjne na wszystkich poziomach funkcjonowania Instytutu;
  • spełnienie wymagań ustawowych i przepisów prawnych;
  • współpracę z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami naukowo-badawczymi, organizacjami normalizacyjnymi i stowarzyszeniami.


Pracownicy Instytutu znają i stosują politykę oraz procedury zawarte w Księgach Jakości a także związanych z nimi dokumentach. Dyrektor Instytutu deklaruje, że dołoży wszelkich starań, aby powyższa polityka była w pełni realizowana.


Za realizację wszelkich celów oraz zapewnienie środków w poszczególnych Oddziałach Instytutu odpowiedzialni są Dyrektorzy Oddziałów. Mierzalne cele operacyjne ustalane są podczas przeglądów zarządzania.


PDF ico
Do pobrania:
Polityka Jakości ICiMB (600,97 kB)





POLITYKA  JAKOŚCI JEDNOSTEK CERTYFIKUJĄCYCH  ICiMB


Zakład Certyfikacji w Warszawie oraz Ośrodek Certyfikacji i Normalizacji w Krakowie prowadzą certyfikację wyrobów budowlanych według uregulowań przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 (CPR)
i zharmonizowanych z nim specyfikacji technicznych oraz według normy PN-EN ISO/IEC 17065, uregulowań przepisów prawa krajowego, dokumentów normatywnych i programów certyfikacji.


Certyfikacja jest dostępna dla wszystkich wnioskodawców, których działalność mieści się w zakresie naszej notyfikacji oraz akredytacji. Nie są stawiane nieuzasadnione wymagania finansowe ani proceduralne. Dbając o zapewnienie rzetelnej, wiarygodnej i bezstronnej działalności certyfikacyjnej oraz mając na uwadze spełnienie oczekiwań swoich Klientów i innych stron zainteresowanych


Jednostka Certyfikująca stawia sobie następujące cele:

  • zapewnienie wysokiej jakości usług certyfikacyjnych prowadzonych w obszarze regulowanym europejskim objętym notyfikacją, w obszarze regulowanym krajowym objętym akredytacją oraz w obszarze dobrowolnym;
  • stałe rozszerzanie obszaru działania w zakresie certyfikacji wyrobów;
  • zwiększenie zaufania do krajowego systemu oceny zgodności;
  • doskonalenie wewnętrznego systemu zarządzania oraz prowadzonych działań.


Powyższe cele realizowane są poprzez:

  • podnoszenie poziomu i zakresu wykonywanych usług;
  • reagowanie na potrzeby rynku i Klientów;
  • zachowanie bezstronności w prowadzonych procesach certyfikacji;
  • stosowanie zasady równego traktowania Klientów;
  • reagowanie na skargi wszystkich stron zainteresowanych;
  • zapewnienie możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji pracowników;
  • doskonalenie procedur i metod zarządzania.


W celu budowania zaufania do prowadzonych działań certyfikacyjnych decyzje podejmowane są w sposób bezstronny, wyłącznie na podstawie obiektywnych dowodów. Identyfikujemy
i analizujemy wszelkie zagrożenia wynikające z różnych powiązań Jednostki oraz skutecznie zarządzamy potencjalnymi konfliktami interesów. Funkcję mechanizmu chroniącego bezstronność sprawują Komitety posiadające uprawnienia do niezależnych działań w zakresie nadzoru nad zachowaniem bezstronnej działalności Jednostki Certyfikującej.


Powyższa polityka jest rozumiana i stosowana przez cały personel Jednostek Certyfikujących. Deklaruję zaangażowanie w realizację przyjętej polityki oraz zapewnienie zasobów niezbędnych do funkcjonowania i doskonalenia systemu wdrożonego w Jednostkach Certyfikujących.


PDF ico
Do pobrania:
Polityka Jakości Jednostek Certyfikujących ICiMB (600,97 kB)


 


OFERTA:


Produkty

Badania materiałów budowlanych


Badania szkła i ceramiki


POLECAMY:


Mieszanki budowlane


Materiały do konserwacji zabytków


Badania ogniowe


Aparatura laboratoryjna i terenowa


Obsługa laboratoryjna budów i wytwórni betonu


ZAPRASZAMY:


GLASSTOSTERON w Galerii Lipowa 3


Wszystkie prawa zastrzeżone ICiMB 2013
Informujemy, że w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie cookies, więcej informacji...